woensdag 20 januari 2016

Bananenbrood


Al diverse keren kwam ik op Facebook de kreet bananenbrood tegen, ik heb ook wel eens wat geprobeerd, maar dat werd erg droog. Maar gisteren kwam ik weer wat tegen, en ik had nog een paar erg rijpe bananen liggen, dus toch weer geprobeerd - en deze keer wel met succes. Er stond niet bij waar het recept vandaan kwam, ik heb er toch ook weer mijn eigen draai aan gegeven, dus kan ik hier wel beschrijven hoe ik het heb gedaan.

Je hebt nodig:
- 3 eieren
- 3 1/2 banaan
- 100 g bloem (ik gebruikte amandelmeel)
- 60 g havermout
- toevoeging naar keuze (ik voegde fijn gehakte noten toe, en stukjes gedroogde appel met kaneel)
(suggesties uit het recept zijn nog: framboosjes, cacao, kokos)

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Meng de eieren met de bananen, voeg dan de rest toe.
Giet het mengsel in een cakeblik en bak 45 minuten in de oven.

Warm uit de oven érg lekker, maar ook afgekoeld nog goed te eten. Mijn dochter van anderhalf keek wel even bedenkelijk bij de eerste hap, maar al snel begon ze er toch goed van te eten.


1 opmerking:

  1. Leuk dat je nu ook een receptenblog hebt. Dit bananenbrood lijkt heel erg op het recept dat ik ook gebruik. Ik maak het af en toe voor mijn echtgenoot en vries het dan in plakjes in, kan hij het makkelijk meenemen naar zijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen