woensdag 20 januari 2016

Een nieuw blog

Af en toe was het op mijn andere blog (Atelier) De Handwerktuin al te lezen, ik probeer wel eens recept uit, en liefst iets 'gezonds', hoewel ik ook wel eens kies voor iets dat vooral lekker lijkt, simpel te maken, en wat minder gezond. Maar het gebeurt me te vaak dat ik dat recept dan niet meer terug kan vinden als ik later nog eens denk dat ik het wel eens wil proberen.

Voor ik zwanger werd, was ik goed bezig. Ik kocht geen koek/snoep meer, maar maakte alles zelf (dan kun je makkelijker minder/andere suiker gebruiken, betere vetten, volkoren producten ed.). Tijdens de zwangerschap was ik deels te moe, en deels smaakte het betere eten me juist niet, dus toen raakte het flink in het slob. Intussen is onze dochter anderhalf, en staan we af en toe al samen in de keuken. Ook voor haar zoek ik natuurlijk naar gezondere maar vooral wel lekkere recepten.

Ik heb natuurlijk wel een (ouderwetse) map met uitgeprinte recepten, maar niet alles raakt daarin. Ik heb ook een Pinterest bord gewijd aan recepten, maar daar weet ik soms niet meer welke ik nu had gemaakt en een succes was, en welke het toch niet helemaal is. En soms verdwijnen dan ook nog de links achter de recepten, dus dat werkt ook niet.

En zo bedacht ik dat ik best een apart blogje ervoor kan maken, daar kan ik labels geven aan de recepten, zodat ik het makkelijker terug vind, fotootje erbij...

 De bron van recepten wordt vermeld (internet of uit een boek) met wat ik dan eventueel aanpas, en soms zul je een compleet recept aantreffen. Op mijn andere blog staan er een paar die ik ook hierheen ga verhuizen.

En wie weet zijn er wel mensen die het leuk vinden mee te lezen. Van harte welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten