zondag 14 februari 2016

Mosterdsoep


Vanmiddag voor het eerst mosterdsoep gemaakt voor bij het brood. Eerst een roux maken van 50 g roomboter en 60 gram bloem, heet water en bouillon blokje toevoegen, 2 grote lepels mosterd erin. Rustig koken, 125 ml (slag)room erbij, en het werd een heerlijk soepje. Ik had toevallig even geen prei of andijvie liggen, anders had ik dat er fijngesneden bij in gedaan op het laatst. Het recept vond ik via Smulweb, klik HIER. (Foto is trouwens niet super charmant, maar dat komt omdat ik tijdens het eten tot de conclusie kwam dat ik dit recept wel vaker wil maken, en dus wil bewaren dmv dit blog.)

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen. Ik ga het zeker eens uitproberen. Tip:bloemkool-preisoep van lekkerensimpel.nl. Gisteren voor het eerst gemaakt en super lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Look good and must try! I like the chocolate bread below too!

    BeantwoordenVerwijderen