woensdag 16 maart 2016

Yoghurtcake


Ik had een beetje veel yoghurt die aan de datum was, en ik herinnerde me dat ik wel eens yoghurtcake gemaakt heb. Ik moest even zoeken, maar het recept komt van HIER

Nodig:
180 ml olie (zonnebloem of arachide) - had ik niet in huis, dus nam ik olijfolie
2 eieren
1 eetlepel fijn geraspte citroenschil (ik gebruikte een zakje citroensuiker)
2 eetlepels citroensap 
250 gram dikke (griekse) yoghurt (met 'dunne' yoghurt gaat het ook)
325 gr. basterdsuiker (vond ik teveel, ik gebruikte 250 g suiker/agavesiroop)
270 zelfrijzend bakmeel
snufje zout

Verwarm de oven op 180 graden
Meng de olie met de eieren, de citroen en de yoghurt. Meng de suiker erdoor, Spatel het zelfrijzend bakmeel erdoor.

Bak in een tulbandvorm ca. 40 minuten.

Het wordt een heerlijke smeuïge cake, die lekker fris van smaak is. Lekker in de zomer (maar ook nu al ;-) ) 



1 opmerking:

  1. Dit is nu net zo'n recept dat ik meteen zou willen maken, lijkt me heerlijk en laat ik nu een volle bak griekse yoghurt hebben staan! Dat wordt bakken voor het weekend 😃

    BeantwoordenVerwijderen