donderdag 21 juli 2016

Japanse wijnbessen - smoothie


Sinds een half jaar heb ik zo'n blendertje waar je smoothies mee kunt maken, en ik heb al diverse combinaties geprobeerd. Alles smaakt uiteindelijk wel, maar van sommige combinaties zeg ik: jammer dat ik het niet heb opgeschreven, zo lekker! Dus dat wilde ik deze keer maar eens niet vergeten.


De eerste oogst Japanse wijnbessen ging steeds gelijk in de mondjes, maar gisteren waren het er zoveel dat dat niet werkte. Kijk maar, een aardig schaaltje vol.

Maar wat doe ik ermee? Uit ervaring weet ik dat het geen succes is om ze te koken. De pitten zwellen dan enorm op en de smaak heeft er flink onder te lijden. Gestoofd voor over de yoghurt, jam... dat is allemaal geen succes. Weet je wat, ik probeer een smoothie. Dan blijven ze rauw en dat gaat misschien wel veel beter.


Ik had nog een stukje banaan liggen, daarbij gingen de japanse wijnbessen. Die kunnen soms wel wat zuur zijn, dus ik voegde nog een scheutje limonadesiroop toe (rozebottel) en een scheut melk. En dit bleek een heerlijke smoothie op te leveren. Zelfs m'n dochtertje vond het lekker.

Nog even een aanvulling: dit heb ik ook in ijsjesvormpjes gedaan, en die ijsjes waren bij mijn dochter favoriet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten